סדנאות למורים/ות

נשים מהוות מיעוט בפוליטיקה, ניהול ובאקדמיה. התופעה בולטת במיוחד בתחומים מדעיים, במתמטיקה ובטכנולוגיה. בצורה דומה, גברים מהווים מיעוט במקצועות הנתפסים כ"נשיים" כגון טיפול בגיל הרך, הוראה, עבודה סוציאלית ודומיהם. בניגוד לדעה הרווחת, חוסר האיזון הזה אינו תוצאה של הבדלים ביולוגיים אינהרנטים ודטרמיניסטים בין המינים, אלא מתווך באמצעות אינספור השפעות חברתיות.

 

אם כן, אין זה מקרי שהבדלי ההעדפה העקביים של בנים ובנות ביחס למקצועות ריאליים והומאניים מתחילים בגיל ההתבגרות, גיל שבו "להיות אישה" ו"להיות גבר" הופכים למניעים מרכזיים בהתנהגותם/ן. תפיסותיהם של ילדים ומתבגרים לגבי המשמעות של "להיות גבר" או "להיות אישה" נתונות לעיצוב ואישוש בלתי פוסקים דרך התנהגותם של הורים, מורים/ות וחברים/ות, אך גם באמצעות המדיה הפופולרית – תוכניות טלוויזיה, סרטים, פרסומות וספרים.

 

לסטריאוטיפים מגדריים השפעה רחבה על בחירות אישיות ועל התנהגות. ילדות נחשפות מגיל צעיר למסר שהצלחתן תלויה במידה רבה במראה שלהן, בעוד שילדים לומדים שעליהם להיות אסרטיביים, עצמאיים, מאופקים רגשית ובעלי יכולת לפרנס. אצל נערות, מסרים אלו באים לידי ביטוי בהפרעות אכילה, בהמנעות מעיסוק בתחומים שנתפסים כגבריים ובבטחון עצמי נמוך. אצל נערים, לחץ להתנהג לפי נורמות של גבריות עלול לגרום לאלימות, ניצול מיני וקשיים רגשיים.

 

ב"מכנה משותף" אנחנו מאמינים/ות שלמורים/ות יכולת השפעה מכרעת על התנהגותם של בני/בנות הנוער וכי באמצעות המודעות המגדרית יוכלו המורים/ות לפתוח בפני תלמידיהם/ן יותר חופש התנהגותי ובחירה אמיתית שיאפשר להם/ן לממש את הפוטנציאל האנושי שלהם/ן במלואו.

כחלק מהרחבת הפעילות של עמותת "מכנה משותף" לחינוך מגדרי מציעה העמותה סדנת העמקה – "שיעור חופשי" – אשר מטרתה היכרות עם עולם הסטריאוטיפים ‏המגדריים, ומתן כלים לעבודה חינוכית בתחום זה.‏

סדנת שיעור חופשי

החלק הראשון כולל סדנת העלאת מודעות לסטריאוטיפים מגדריים וחשיבה ביקורתית בנושאי מגדר, דרך הצגה של מחקרים פסיכולוגיים וצפייה בפרסומות.

נעסוק בנושאים כגון:

 

‎החלק השני של הסדנה עוסק במתן כלים חינוכיים פרקטיים לעבודה עם נערים ונערות בתחום זה, וכולל:

 

הסדנאות מועברות על ידי מדריכי ומדריכות מכנה משותף, שבנוסף להכשרתם/ן וללהט שלהן/ם לדון בתכנים אלו, הינם/ן דמויות שוברות סטריאוטיפים ‏ובכך מהוות ומהווים מודלים לחיקוי כל אחת/ד בתחומו/ה. השימוש של צוות המדריכים/ות בסיפורים האישיים שלהם/ן ממחיש את הידע התיאורטי ומחבר את ‏המשתתפות והמשתתפים לדילמות השונות.‏

 

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר:

שם (חובה)

טלפון:

אימייל: (חובה)

מיקום: (חובה)

נושא

הודעה