פעילות חינוכית בבתי ספר

הפעילות של "מכנה משותף" בבתי הספר התיכוניים מועברת כסדנאות בנות שעה וחצי, על ידי מתנדבים/ות. הסדנאות מועברות לנערים ולנערות בנפרד, מתוך ראייה כי המודלים החברתיים השונים של "גבריות" ו"נשיות" מעמידים את הנערים והנערות באתגרים שונים, וכן מתוך ראייה כי הפרדה מגדרית במהלך הסדנא מאפשרת להם/ן מרחב בטוח וחפשי להעלות קונפליקטים ולהתבטא בפתיחות.

 

בסדנאות המתנדבים/ות משוחחים/ות עם תלמידים על סטריאוטיפים מגדריים, על מקורם ועל הדרכים שבהן הם נלמדים ומשתמרים בחברה; אנו צופים/ות בפרסומות וקטעי סרטים ודנים/ות באופן ביקורתי במסרים המגדריים המובלעים בתרבות שלנו; מתוך כך אנו מנסים/ות לברר באיזה אופן אנו מושפעים/ות באופן אישי מגבולות מגדריים.

 

בסדנת הבנות דגש מיוחד ניתן לסטריאוטיפים המרתיעים בנות מעיסוק בתחומי לימוד ועשייה "גבריים".

 

בסדנת הבנים אנו עוסקים במיוחד בצורך להתאים את התנהגותנו למודל מוגבל ומצומצם של גבריות.

 

מחקרים פסיכולוגיים מראים כי מודעות לסטראוטיפים ומפגש עם דמויות השוברות את הסטראוטיפ הם גורמים מרכזיים בשינוי התפיסות וההתנהגות. על כן, במהלך הסדנא המתנדבים/ות שלנו משתפים/ות את התלמידים/ות בחוויה האישית שלהם/ן בנוגע למקום בו הסוגייה המגדרית פוגשת אותה/ו באופן אישי.

 

ב"מכנה משותף" אנחנו מאמינים/ות כי החברה כולה וכלל הפרטים בה מפסידים מחוסר השוויון המגדרי. הדיונים בסדנאות פונים אל הנערים/ות במטרה לשקף להם/ן מצב קיים מבלי לגרום להם/ן להרגיש אשמה על מציאות חברתית לא שוויונית אליה נולדו. עם זאת, אנחנו קוראים/ות לנערים/ות, מרגע שפקחו עיניהם והרכיבו את "המשקפיים המגדריות", לקחת אחריות על ההתנהגות האישית שלהם/ן וכן מעודדים אקטיביזם חברתי המקדם שינוי.

 

סדנאות מכנה משותף מושתתות על ידע אקדמי רחב בתחומים פסיכולוגיה, מדעי המוח, סוציולוגיה, חינוך ומגדר. תכני הסדנאות מאושרים ע"י משרד החינוך וזכו לשבחים מצד בתי ספר ותלמידים/ות. לפרטי התכנית במאגר התכניות החינוכיות של משרד החינוך יש להכנס לאתר ולחפש את תכנית מספר 955.

 

לפרטים נוספים על הסדנאות, צרו עימנו קשר:

    שם (חובה)

    טלפון:

    אימייל: (חובה)

    נושא

    הודעה